maandag 11 januari 2016

Plant thinking / language 2015

Field : contemporary whathappnd science
Author : MA Sival
Sources : Dutch quality newspapers

A list like U. Eco likes to do.

1. Een stuk dat Nederlands en werelds tegelijkertijd is, een liefdevol verhaal over ontworteld zijn en het zoeken naar een thuis. A stagepiece as Dutch and global at the same time, a story full of love, about being uncarroted and searching ones home. Editorial, de Volkskrant, 14 August 2015.

2.really new: the Parliament of things. So plants, seaweeds, trees can become represented politically. At least 80 representants are alive and writing, published in the Guardian and the Correspondent and on the worldwideweb theparliamentofthings.org    theparliamentofthings.nl   Bianca Stigter, NRC weekend, 22/23 August 2015

3. My grandfather is a tree / Mijn opa is een boom. An emotional childreadbook about getting old / Een ontroerend boek over oud worden.

Mijn opa is een boom. Hij is groot en sterk. Als een eik van honderd jaar. Je duwt hem niet zomaar omver. Ik heb het geprobeerd. Mijn a moest lachen en tilde me van de grond alsof ik een veertje was. Ik gilde: wiiiiiii!, en wat voor vogel ben ik, Opa? 'Mijn kleine, gekke mus', zei hij. NRC, 25September2015

4. Carl Linnaeus'. Reis door Lapland 1732. (Book) Lieve lijn tekening van de vrouw met de naam
Andromeda (uit de Griekse mythologie, Andromeda was een Ethiopische schoonheid) en de plant
met nu dezelfde naam. Bijschriften van Carl : fictief ( ficta) en werkelijk (vera). Geheimzinnig (mystica ) en echt (genuina). Vormgegeven (figurata) en afgebeeld (depicta). P.87. Carl was obviously getting lonely...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten